Facebook a încurajat antivacciniștii și s-a îmbogățit din asta: câți bani a făcut din comparațiile cu Holocaustul
Oficialii Facebook continuă să se bată cu pumnul în piept când vine vorba de ștergerea mesajelor antivacciniste și a campaniilor în acest sens. În practică, însă, nu face decât să se îmbogățească din reclame prin care efortul de vaccinare în masă a fost comparat cu Holocaustul.
În ultimul an, de când a început campania de vaccinare, Facebook a publicat mai multe rapoarte referitoare la eforturile pe care le face pentru a opri răspândirea informațiilor false referitoare la vaccinuri. În practică, majoritatea acelor eforturi se concentrează pe postările în engleză și nici acolo nu fac o treabă foarte bună.
Gândește-te doar la faptul că nici până la această oră, tu nu ai posibilitatea să raportezi o postare vădit mincinoasă pe marginea Covid-19, vaccinuri, pandemie. În plus, majoritatea deciziilor legate de dezinformarea pe cea mai mare rețea de socializare sunt luate de către algoritmi de inteligență artificială, nu de către oameni, iar erorile sunt grave.
Facebook și banii din afacerile antivacciniștilor
Un raport al celor de la CNN atrage atenția asupra unei situații îngrijorătoare legate de campaniile de publicitate promovate pe Facebook. Nu de alta, dar a aprobat și afișat la scară largă reclame în care campania de vaccinare era comparată cu Holocaustul. O altă reclamă era pentru comercializarea unui tricou cu textul ”Sunt originar din America, dar momentan trăiesc în Germania 1941”.
De cele mai multe ori, reclamele erau promovate pe Facebook de către diverși comercianți. Compania Ride the Wave, de exemplu, a băgat 280.000 de dolari în buzunarul Meta, compania mamă a Facebook, pentru astfel de campanii împotriva vaccinării. Next Level Goods a cheltuit 500.000 de dolari pentru promovarea tricourilor cu mesaje antivacciniste pe Facebook.
De partea cealaltă a baricadei, un pic penibil este că Meta recunoaște faptul că facilitează dezinformarea acele tricouri în care politicile referitoare la Covid sunt comparate cu Germania nazistă sau în care vaccinurile sunt clasificate ca otravă. Din păcate, au ajuns pe site pentru că Facebook nu revizuiește manual fiecare reclamă, nu trece prin fața ochilor unui om. În plus, nu examinează reclamele comercianților la fel de atent ca pe cele din partea unor entități politice.